ΖΥΓΟΣΤΑΘΜΙΣΗ
Η ζυγοστάθμιση αφορά το βάρος του τροχού και την κατανομή του.
• Ακόμη και μια μικρή διαφορά βάρους, της τάξης των 5 γραμμαρίων, αν το αυτοκίνητο τρέχει με 100 χλμ/ώρα, «μεταφράζεται» σε 4 στροφές το δευτερόλεπτο ή 14,000 κραδασμούς την ώρα.
• Η λανθασμένη ζυγοστάθμιση μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένες φθορές στα μηχανικά μέρη, το σύστημα διεύθυνσης, και στα ελαστικά του αυτοκινήτου αν και εφόσον νιώσουμε τρέμουλο του τιμονιού κατά τη διάρκεια της οδήγησης, θα πρέπει να το πάμε για ζυγοστάθμιση.
• Ο έλεγχος της ζυγοστάθμισης, καλό θα είναι να γίνεται κάθε 8 με 10.000 χλμ, αλλά και κάθε φορά, που αλλάζουμε ελαστικά.
ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΗ
Η σωστή ευθυγράμμιση των τροχών εξασφαλίζει το βέλτιστο χειρισμό του οχήματος και μεγιστοποιεί τη διάρκεια ζωής των ελαστικών.
Να ελέγχετε πάντοτε την ευθυγράμμιση όταν:
• Έχετε χτυπήσει πάνω σε κάτι.
• Παρατηρείτε ότι τα ελαστικά σας φθείρονται ανώμαλα ή κατά τρόπο ανομοιόμορφο.
• Αντιμετωπίζετε προβλήματα με τράβηγμα ή συμπεριφοράς του οχήματος, όπως:
• Το όχημά σας τραβάει ή παρεκκλίνει προς μια πλευρά.
• Το τιμόνι σας δεν επανέρχεται εύκολα μετά από μια στροφή ή είναι σε θέση στροφής ενώ εσείς πηγαίνετε ευθεία.
• Αγοράζετε ένα καινούργιο σετ ελαστικών και θέλετε να διαρκέσει όσο το δυνατόν περισσότερο.
• Αντικαθιστάτε ένα στοιχείο ανάρτησης ή διεύθυνσης.
ΑΛΛΑΓΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
Για μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και σωστή διατήρηση των ελαστικών του αυτοκίνητου σας πρέπει να γίνεται η αλλαγή τους εμπρός-πίσω.
Ο εμπρός άξονας έχει την κίνηση του αυτοκίνητου αλλά και το στρίψιμο, με αποτέλεσμα τα ελαστικά του μπροστινού άξονα να φθείρονται πολύ περισσότερο από ότι στον πίσω άξονα. Είναι απαραίτητο κάθε 15,000 χιλιάδες χιλιόμετρα τα ελαστικά να αλλάζουν άξονα, δηλαδή τα εμπρός-πίσω, έτσι ώστε η φθορά τους να γίνεται ομοιόμορφα και να παρατείνεται η διάρκεια ζωής τους.
Design & Developed by Themespride